Werken bij Katara
Kijk eens achter de schermen van Katara. Wat is een Katarees? Hoe werken we? Wat zijn onze waarden? Misschien is dit ook wel een interessante werkplek voor jou.
Purpose
Bij Thermen Katara doen we er alles aan om de wijzers van de klok even stil te zetten voor onze klanten. Buiten raast de wereld verder, binnen komt elke bezoeker tot zichzelf en krijgt de tijd en ruimte om alles even te vergeten. En vooral om zalig niks te doen.
Let op: alles doen we met warmte. De warme omgang met klanten, een warme welkom, jouw warme stem, je warme benadering,… Warmte is de saus die alle engagementen én de purpose verbindt. Warmte maakt Katara aangenaam, menselijk en echt.
Tone of Voice
Bij Katara hebben we een teddybeer in ons team, de TOV beer genaamd. Z’n knuffelbaarheid en fluwelen pels zijn het symbool van hoe we klanten behandelen: alsof je een warm dekentje om hen heen slaat. Onze zachte teddy is de reminder om zelf zacht te zijn, en om klanten te laten vergeten waar ze even niet mee bezig willen zijn. Dat is de TOV, de tone of voice waarover we waken.
Die aanpak creëert een dynamiek tussen collega’s, geeft richting en leidt tot mooie reviews van blije klanten. Dat maakt ons niet alleen ongelooflijk fier; we onderscheiden ons daarmee ook tegenover andere wellness-huizen, die jaloers onze richting uitkijken.
Workshops & opleidingen
Met tips & tools, feedback en workshops gaan we in op gastvrijheid en tone of voice. Als mascotte hebben we een TOV- beer: hét symbool van hoe we klanten behandelen. Iedereen draagt vanuit zijn rol bij aan de sfeer en totaalervaring van onze klanten.
Katara-medewerkers
Bij Katara hebben alle collega’s speciale gaven; allemaal vanuit het idee ‘we helpen onze klanten dingen te vergeten, en alles even stil te zetten’. Elke werknemer speelt hier op een heel welbepaalde manier een rol in de wellness-beleving van onze klanten.
Zo hebben we bijvoorbeeld:
Iemand in dienst van traagheid, een paar relaxatiespecialisten, waaronder één Suprimeur de Stress, een Bezorger van Zen, het Ssssst-hulpje, een Onthaaster, een Stress-verdoezelaar, een Moetjes-killer, een Stofjes-Spotter, een Maker van Herbronning, een team Kookkunstenaars geleid door onze Wonder-Wellness-kok en bijgestaan door de Streler van smaakpapillen, een paar Gevoelsmensen en Tussenpauze-bezorgers, een Klokstopper en tot slot een Brenger van Feelgood.
Mr/Mrs Freeze is de persoon die verantwoordelijk is voor de afkoeling van bezoekers op té hete zomerdagen.
Door nauwkeurig het aantal zweetdruppeltjes op klantenvoorhoofden te meten, weet Mr/Mrs Freeze wanneer het ijstijd is. Mr/Mrs Freeze gaat dan rond met gratis ijsjes en ijslolly’s. Een zoete verfrissing als warme geste tegen te veel warmte.
Hoe zou jij het aangenamer maken voor onze klanten?
Dit zijn onze 6 engagementen tegenover de klant. Elk punt laat zien waar we de lat leggen, en wat we dus elke dag opnieuw waarmaken.
We maken het onszelf daarmee niet gemakkelijk, maar wél supergoed voor onze bezoekers.
1/ Rust
Bij Katara doen we er alles aan zodat de klant tot rust komt. Hun hoofd en lichaam verdienen bij ons de pauzes die ze buiten onze muren vaak niet krijgen of kunnen nemen. Dat betekent dat het hier zachtjes sssstil is, voor elke bezoeker.
2/ Ruimte
Rust vind je pas echt als je daarvoor de ruimte krijgt. Katara is zo gebouwd dat het hier nooit te vol lijkt. Het gaat om tijd voor kwaliteit, om hun plekje. Dus moeten wij onze faciliteiten zo ontwerpen en aanbieden dat ze écht voor persoonlijke totaal-ontspanning zorgen. Alle ruimte om te relaxen dus, binnen onze muren en in het hoofd van elke klant.
3/ Hygiëne
Bij Katara staat voor properheid. Optimaal genieten kan niet als er kleine stofjes of vuiltjes voorbij zweven in je ooghoeken. Een sauna is dus maar zo proper als z’n minst propere hoekje. Dus krijgen zelfs de kleinste hoekjes en kanten bij ons grote aandacht. Het is een olympisch wellness-minimum waar we fier op zijn.
4/ Aanbod
Bij Katara kan je genieten van tig sauna’s, stoombaden, jacuzzi’s, rust- en relaxruimtes.
Maar bovenop die warme waaier van wellness-mogelijkheden kan elke klant ook helemaal loskoppelen door diverse behandelingen, opgiet- en scrubsessies,… We hebben oplossingen voor elke soort spanning. En keuze voor iedereen zonder dat dat tot keuzestress leidt.
5/ Restaurant
Wij engageren ons voor een gezonde geest in een gezond lichaam, dus evengoed voor wat dat lichaam verteert. De Katara keuken is op dezelfde waarden gebouwd als onze wellness. Hier proef je van een uitgebalanceerde kaart vol gezonde en kraakverse gerechten. Zonder dat het saai wordt, want genieten mag ook smakelijk zijn.
6/ Medewerkers
Wie bij ons werkt, beschikt over een speciale gave: zichtbaar en tegelijk onzichtbaar zijn. Een Katara-werknemer is iemand waarvan je nooit merkt dat-ie er is, maar er wel onmiddellijk staat als de klant ‘m nodig hebt. Van de receptie tot beauty-specialisten, van koks tot de kuisploeg, iedereen is hier getraind in klant-zijn. Want hoe meer we door de ogen van onze bezoekers kijken, hoe beter we hun beleving kunnen maken. Zonder daarbij de rest van ons manifest hierboven ooit te vergeten, natuurlijk.
Elke maand testen we enkele producten uit de Katara Home Boetiek. We willen namelijk zeker zijn dat wat we aanbieden aan onze klanten, ook écht warm, zacht, lekker en mooi is.