Iedere woensdag is badpakdag
info@katara.be+32 (0)3 / 773 24 00

Onze tips


25 oktober

10 jaar, 10 verhalen


10 jaar verteld in 10 verhalen


Tien jaar is een echte mijlpaal. Een verjaardag die we zonder leveranciers en klanten niet zouden gehaald hebben. Daarom verzamelden we 10 mooie verhalen over samenwerkingen en ervaringen die in onze Thermen plaatsvonden. 

Meer woorden zijn niet nodig, hun verhalen spreken voor zich.

‘Geen saunacomplex als een ander’


“Katara is er gekomen op basis van drie pijlers: onthaasten, hygiëne en vriendelijkheid. 

Elke dag werkt gans de crew aan die pijlers. Van het onderhoudsteam over het zaalpersoneel tot de mensen aan de receptie: een warme glimlach doet wonderen. Ook in mails en telefoons over de reservaties communiceren we met gepaste warmte en zorg naar onze klanten toe. 

De drijvende krachten achter Katara zijn uiteraard Geert en Nancy. Elk aspect van het bezoek moet hier 100% in orde zijn. Een echte totaalbeleving voor body en mind. Zo kiezen ze voor het restaurant niet de ‘makkelijke keuken’ zoals croques of pasta’s, maar gaan we voor niveau en halen onze chefs inspiratie uit de wereldkeuken. Ook maandelijks met een nieuwe kaart, dat vind je niet overal. 

Doorheen de jaren zijn hier heel wat klanten gepasseerd. Een heel aantal zijn ondertussen kind aan huis. Ook zaten we al vaak mee in complotten van huwelijksaanzoeken en verrassingsarrangementen. De job hier is heel afwisselend en de sfeer altijd positief. 

Het opvallendste? Klanten vragen ons na een bezoek of we ‘nog maar kort geleden zijn gestart’. Als we hen vertellen dat we al 10 jaar bezig zijn, dan reageren ze verrast. ‘Een heel proper complex, alsof het gisteren open ging. En ook de warmte en vriendelijkheid van het personeel werkt aanstekelijk.’ Daar doen we het allemaal voor.” 

- Olivier, al 10 jaar aan de slag bij Katara om mee alles in de beste banen te leiden

‘Evolutie performant brengen, dat doet Katara elke dag’


“Ik kwam Nancy en Geert 14 jaar geleden tegen. Ze hadden toen het idee van een saunacomplex maar zaten vast met hoe dat in een plan te gieten. Na veel praten en schetsen heb ik tijdens een vergadering een hele sobere basisschets gemaakt, wat we nu nog steeds het ‘vlekkenplan’ noemen. 

Dat ‘vlekkenplan’ was eigenlijk niet meer dan het terrein verdeeld in zones met gebouwen en waar cirkels en pijlen aanduiden hoe klanten van de ene sfeer naar de andere konden circuleren. Wie er al geweest is, weet dat het dat plan in het echt is geworden (lacht). Inclusief een groot buitengedeelte, wat toen vrij vernieuwend was in de sector. 

We tekenden ook samen de nieuwe uitbreiding en het wordt weer iets speciaals. Ik verklap nog niet teveel, maar de beleving is hier zowel binnen als buiten opnieuw tiptop in orde. 

Met Nancy en Geert heb ik altijd een hele leuke interactie gehad tijdens de groei en de evolutie van het project. Het is een gedreven duo, met grote aandacht voor de kwaliteit van hun product en dienst. Tegelijk staan ze open voor evolutie. Als je dat op een performante manier doet, dan geeft dat vuurwerk. En dat is bij Katara het geval.”

- Jeroen, ontwierp en bouwde Katara voor Nancy en Geert - en hun klanten natuurlijk

‘Zoveel meer dan gewoon een sauna openhouden’


“Ikzelf geniet al langer van jullie zalige sauna omdat dit gestolen momentjes voor mezelf zijn. Nu heb ik mijn beste vriendin sinds meer dan 24 jaar ook geleerd om naar jullie naaktsauna te komen. Dat was voor haar toch een moeilijke stap...
 
Dat is ondertussen enkele jaren geleden. Onlangs merkte ik dat ze, ondanks haar positieve ingesteldheid en het altijd klaar staan voor iedereen, afstevende op een burn-out. Waar ik voor vreesde werd ook werkelijkheid. Vandaag kreeg ik haar - dik tegen haar zin - toch buiten tot bij jullie, onder het mom dat we dit verdienen (aangezien het volgende week allebei onze verjaardag is). 
 
Nu hebben we er zo van genoten. Zij, omdat ze die dag niets moest en alles letterlijk en figuurlijk kon loslaten, ik omdat ik haar honderduit hoorde vertellen. Lachen en wenen lagen vandaag zo dicht bij elkaar. Deze avond kreeg ik van haar een bericht om me te bedanken voor de ontspannende tijd. Dit was haar berichtje: ‘Dit gaf me zoveel energie om er de volgende dagen tegen te kunnen!’
 
Jullie doen meer dan gewoon een sauna openhouden, jullie geven ons warmte en het gevoel van veilig onszelf te kunnen/mogen zijn!
 
Dikke oprechte merci daarvoor!”

- Mevrouw N.B., een tevreden klant die haar vriendinnen graag ziet

‘Durvers, zonder hun hartelijkheid te verliezen’


“Via via is het financieel dossier van Katara op mijn bureau beland. Een tot in de puntjes uitgewerkt business plan waarvan we onder de indruk waren. Nancy en Geert wisten heel goed waarmee ze bezig waren. Ik heb hun vraag bestudeerd en ik ben in gesprek gegaan. 

Zelf een fan van sauna zijnde, kon ik vertellen dat er zeker publiek was dat zat te wachten op het type wellness dat Katara zou brengen. Met wat soortgelijke klanten in onze portefeuille, wist ik goed wat er nodig was maar ook wat er kon misgaan.  
 
In volle bankencrisis een groot dossier opstarten, liep aanvankelijk niet van een leien dakje. Gelukkig teerden Geert en Nancy op ervaring dankzij hun vorig complex in Westerlo, waarvan de verkoopsopbrengst hun dossier net iets meer financiële slagkracht gaf. Die twee elementen zorgden voor een positief advies in het dossier. De rest is geschiedenis. 

Bij elke uitbreiding hebben ze ons als bank betrokken. Toen vorig jaar hun nieuwe investering op tafel lag (een grote uitbreiding van het complex) en corona zijn intrede deed, sloeg de twijfel om uit te breiden nog even toe. Dankzij goede gesprekken hebben ze toch de sprong gewaagd en openen ze straks de deuren van een prachtig nieuw deel. 

Hun hartelijkheid blijft me bij. Ik heb Katara uiteraard al een paar keer als klant bezocht en je voelt dat ze echt de best mogelijke service willen leveren. Hun aanbod is groot en apart. Ik ben niet de grootste fan van opgietsessies, maar hun infusion experience (waarbij de nadruk ligt op geurbeleving) is echt een aanrader. Tot slot is ook het restaurant heel lekker, jammer dat je er enkel als saunagast terecht kan. Daar moeten ze misschien iets op vinden (lacht).”

Johan, financiële knobbel en relatiemanager voor KMO’s, waaronder Katara

‘Dé plek om te ontsnappen van de drukte’


“Hey Nancy en Geert,
Zoals jullie wel weten zijn we sinds november 2019 vaste klant bij jullie :) We vinden het telkens heerlijk genieten als we bij jullie langskomen. Dé plek voor ons om te ontsnappen aan de dagelijkse drukte van onze job. Even alle stress loslaten :) Het voelt altijd opnieuw als thuiskomen.
Op 23/02/2020 (toen er van Corona in België nog helemaal geen sprake was), heb ik mijn vriendin Nikita ten huwelijk gevraagd bij jullie, in de gezellige zetels. Die dag was trouwens de enige dag waarop ik (spannings)hoofdpijn had, tot ik haar de vraag had gesteld ;)


Sinds 24/04/2021 zijn we gelukkig getrouwd! We zijn héél blij dat we ondertussen opnieuw kunnen genieten van de zalige opgietingen, die we enorm gemist hebben tijdens de pandemie…
Bij deze wensen we jullie een heel gelukkige 10e verjaardag! Dat er nog heel veel jaren mogen volgen!”

- Meneer F.V., gelukkig getrouwde man die samen met zijn echtgenote graag Katara bezoekt

‘Onderschat wat onze samenwerking zou betekenen’


“Mijn commercieel afgevaardigde voor de regio had me laten weten dat er ‘een sauna zou opengaan’. Ik was in de eerste plaats wat twijfelachtig, want een sauna betekent in mijn ogen niet veel afzet. Heb ik me daar wel even in vergist (lacht)!

Geert en ik hebben een tijdje onderhandeld en na lang beraad - want Geert gaat niet over één nacht ijs - zijn we met elkaar in zee gegaan. Meerdere keren per week leveren wij bier, fris, sterke dranken en wijnen aan Thermen Katara. Ook hun theeselectie komt van bij ons. 

De samenwerking is sinds dag één zeer professioneel. Een loyale klant die ook begripvol is en een werkgever die zijn medewerkers betrekt bij beslissingen. Zo zitten we vier keer per jaar samen om nieuwe dranken te bespreken en te proeven. Dat doen Geert en Nancy met hun team. Samen komen ze tot de uiteindelijke selectie. Die aandacht voor de collega’s en medewerkers zie je niet overal.”

- Joris, drankenkenner en -leverancier sinds het begin

‘Kind aan huis sinds het begin’


“Amai, wat gaat de tijd snel! 
 
We herinneren het ons nog als de dag van gisteren, toen we voor het eerst passeerden aan dat “nieuwe” complex. Zelf fervente saunagangers, zochten we meteen wat zaken op en voilà, twee dagen later gingen we al op bezoek. Heel nieuwsgierig om te kijken wat er te beleven viel. 
 
Onze ontvangst door Nancy was meteen hartelijk. Ze gaf ons een rondleiding doorheen het complex van toen, zoals de sauna, het stoombad en de jacuzzi. Die laatste bevond zich toen nog naast een piepklein boompje dat nog door het open dak moest groeien. Alles was nog super nieuw en het team zocht nog naar routine. Wat ons toen vooral is bijgebleven, was het stoombad met de scrub sessies! Overheerlijk!
 
In die tijd was er nog sprake van een kleine rustruimte - die is er nog - waar we geweldig genoten en zelfs in slaap vielen. Een kleine valse start daarna omdat we het zwembad buiten niet konden gebruiken wegens een lek, maar dankzij de daadkracht van Nancy en Geert was dit euvel snel opgelost. 
 
Bij het vallen van de duisternis, gooiden ze blokken in de vuurschaal. Supergezellige sfeer, een moment waarin we ook ineens nieuwe mensen hebben ontmoet. Al bij al beleefden we een superdag, hebben we genoten, goed gegeten en zijn we tot op vandaag nog steeds terugkerende klanten. Vanuit de beginfase hebben we alle aanpassingen, bijkomende sauna’s, bubbelbaden, rustruimtes, enzovoort altijd op de voet gevolgd.
 
Laten we hopen dat we nog heel veel “genietdagen” mogen doen!
 
Alvast een dikke proficiat aan iedereen, de medewerkers, de masseurs en beauty medewerkers, onderhoudspersoneel, en al wie ik zou vergeten. 
Doe zo verder en nog heel veel succes!”

- Meneer en mevrouw M.B., tevreden klanten die Katara van in het begin zagen groeien

‘Bewondering voor hun bevlogenheid’


“Geert en Nancy zijn mijn kantoor binnengestapt in 2008. De bankencrisis woedde volop en om die reden had hun vorige bank weinig zin om hun nieuwe project te financieren. Het zag er dus niet goed uit. 

Het eerste wat me opviel, was de ongeziene passie waarmee Geert en Nancy hun idee kwamen toelichten. Geert kende alle sauna’s uit de streek en daarbuiten op zijn duimpje: hoe ze eruit zagen, wat hun marketingstrategie was, welk publiek er ging. 

Na een lang gesprek met onze regiodirecteur hebben we hun dossier goedgekeurd en ik kan alleen maar trots zijn dat we dat gedaan hebben. Sindsdien zijn ze zichzelf blijven heruitvinden. Zelfs nu ze een behoorlijke omzet draaien, rusten ze niet op hun lauweren. 

Geert en Nancy zijn een heel complementair koppel. Je hebt aan de ene kant ‘stormram’ Geert, die de marketing en het financiële plaatje beheert. Anderzijds is er Nancy, de stille werker die het inhoudelijke regelt. Samen laten ze niets aan het toeval over.  

Ze willen alleen maar het beste. Voor hun zaak, waar ze elke beslissing drie keer omdraaien en uiteraard ook voor hun klanten. Ook de dankbaarheid naar al wie hen helpt hun droom te verwezenlijken is opvallend. Dat heb ik in gans mijn carrière nog niet vaak gezien. Het dossier Katara ga ik zeker koesteren.”

- Marielou, toffe madame en grote baas van de beste bank van Belsele

‘Herkenbare passie’


“Net zoals je bij Katara kan rekenen op de allerbeste ontspanning, is het de missie van Puracos om de beste te zijn. Dat doen we in de vorm van 100% innovatieve wetenschappelijk verantwoorde cosmetica. Het resultaat van bezoeken aan cosmeticafabrikanten wereldwijd.

Voor Nancy van Katara is de juiste verzorging voor de juiste eigenschappen van de huid zeer belangrijk. Daarom kiezen ze voor producten van de hoogste kwaliteit. Die vinden ze bij ons. Met ARKANA Cosmetics hebben ze een lijn van kwaliteitsvolle producten in huis. 

Wij zijn een Belgisch familiebedrijf dat bestaat uit papa Jan, mama Ria en zoon Dries (en een 15-koppig team enthousiaste medewerkers). Sinds 1991 staan we voor een diepgeworteld familiegevoel, een cultuur van betrokkenheid en verantwoordelijkheid. 

Die waardes komen ook terug bij Geert en Nancy, bovenop hun doorgedreven passie. Die herkenbaarheid heeft dan ook gezorgd voor een fijne jarenlange samenwerking.”

- Wim, zaakvoerder van Puracos en steeds op zoek naar het beste

‘Dat rebelse kantje ligt ons wel’


“Hoe we op de naam Katara kwamen, dat is pas een leuke anekdote. Het idee om een groot saunacomplex te starten is er gekomen begin 2005, ergens op reis. Een jaar later hebben we de vennootschap opgericht maar pas in 2007 vonden we een geschikte naam. 

Het was eigenlijk onze dochter Indy die ‘Katara’ bedacht. Toen ze vier jaar was speelde ze in de keuken. Ik was erbij toen ze ineens ‘katarakatarakatara’ begon te zingen. Ik had meteen een eureka-gevoel en belde Nancy met ‘Ik heb een naam’. En dat is het geworden.

Achteraf leerden we over de verschillende betekenissen zoals zuivering. Dat kon geen toeval zijn. Een minder bekende betekenis verwijst naar de Kataren, de ketters tegen de Romeinse kerk. Dat rebelse vind ik wel iets hebben, want we zijn inderdaad anders dan de anderen.

Na een mooie opstart in 2011 was 2014 zeker een boost met de opening van onze Thaise opgiettempel. De regio was er duidelijk klaar voor. Sindsdien gaat het alleen maar vooruit. 

Let op, het is hard werken. Voor hospitality moet je gewoon gemaakt zijn. De gedachte om mensen echt in de watten te leggen moet er altijd, op elk moment, in zitten. Geen vraag is dan te veel. Daar werken we met ons team van 45 man elke dag aan. Met succes.

Van één ding kan ik je verzekeren: het is het mooiste beroep ter wereld.”

Geert, mede-oprichter, zaakvoerder en grootste fan van Katara


Deel dit artikel:
  • Even de wereld vergeten?
    Kom langs bij Thermen Katara

  • Reserveer nu